Årstiden skifter
Mulighederne for at blive våd er nu langt større end vi er forvendt med. Chancen for at man står i Rumlehuset og mangler et par tørre bukser er dermed også forøget. Surt når der kun er shorts i skiftetøjs tasken, eller at de der seje bukser er blevet 10 cm for korte… hmmm… Vi opfordrer alle til at se efter, at der er hvad der behøves i skiftetøjs tasken, så alle kan komme tørre og varme gennem dagen.
Glemt tøj
I efterårs ferien tømmer vi kassen med glemt tøj og sender det til genbrug, for at skabe plads til efterårs kollektionen :0)
Goddag og farvel
eller jeg kommer ikke i dag… Selv om vi har indført magnettavlerne, skal vi grundet sikkerheden stadig føre afkrydsningslisterne, så vi f.eks. ved brand kan tage listerne med os ud og via dem tjekke op på om vi har styr på, hvor alle vores dejlige unger er henne. Det er vigtig for os at vide når et barn ikke kommer i Rumlehuset. Dette bliver nødt til at foregå mundtligt, da en magnet der ikke er flyttet lige så godt kan betyde at barnet bare har ”glemt” at stemple ind. Går barnet hjem lige efter skole en dag, vil vi altså gerne, at det lige slår et smut forbi i Rumleren og meddeler dette…
Traktormuseum
Denne tur er for drenge :0) og går til traktor museet i Pøl. Tilmelding sker efter først til mølle princippet (max.15) ved henvendelse til Winnie N. eller Annette. Vi forlader Rumlehuset kl.13.00 og forventet hjemkomst er senest kl. 15.45.
Klub dage for 3.kl.
Denne måned vil klub dagene byde på bolche kogning og introduktion af Wii. Ligeledes er der arrangeret et førstehjælps kursus for 3. klasserne.
NYE NAVNE
Vi vil gerne omdøbe nogle af lokalerne i Rumlehuset. Cafeen skal fortsat være Cafeen og Rumlehuset, altså der hvor vi siger goddag og farvel, skal fortsat være Rumlehuset :0) Men Spor A, Spor B og Klubben vil vi gerne have nye navne til. Få en stemmeseddel udleveret hos sendevagten og hjælp os med at finde på seje/gode navne til disse tre lokaler. Indleveringsfristen for forslag er den 17. oktober. Blandt alle indleverede forslag håber vi på at finde de nye navne til vores dejlige lokaler. Resultatet offentliggøres i næste Rumlenyt og der vil være en lille gave til de/det barn hvis forslag er blevet valgt.
Så kom bare i gang… tænk… og kom med en go ide.
Svømning
Turen i svømmehallen var bare ”kanon” og vi glæder os allerede til næste gang. Som forældre kan I lette vores transport tid ved at hente børnene i hallen kl.15.30 men giv os lige besked her om.
Skrænten
Vi har hver dag mange børn som ønsker, at komme på Skrænten. Vi har desværre ikke stedet for os selv. Byens unge mennesker gør også brug af området om aftenen og i weekenderne, de efterlader sig ofte noget affald, affald som børnene syntes er spændende og har en værdi og indgår derfor i legen. Efter større arrangementer på Luffesplads, afsøger vi skrænten for diverse efterladenskaber, hvorefter børnene igen får lov til at færdes der efter aftale med udevagten. Vi betragter skrænten som værende af så stor betydning for børnenes udvikling, at vi ikke ønsker at forhindre børnene i at lege der. Motorisk er skrænten et fantastik sted hvor børnene får styrket deres motoriske færdigheder. Ligeledes knyttets de sociale relationer børnene imellem. Der har været ytringer om at skrænten er et farligt sted grundet affaldet. Hvis I som forældre ikke vil have at jeres barn leger der, så må I selv gør det klart for barnet. Vi kan og ønsker heller ikke at administrere en sådan ordning, hvor nogle må og andre ikke må.
Steen
onsdag den 1. oktober 2008
torsdag den 4. september 2008
Svømmeregler
Livredderens opgave er at varetage sikkerheden i hallen samt rede liv.
Der må ikke løbes i hallen. Det er ikke tilladt at skubbe eller holde andre under vandet.
Når livredderen fløjter, skal alle staks komme op af vandet.
Personalets opgave er, at sikre det pædagogiske indhold.
Der vil altid være personale i vandet samt på kanten af bassinet.
Vand ”legetøj” er kun tilladt i det lille bassin.
Arm vinger og bælter må også benyttes i den lave ende af det store bassin (indtil flagene).
For at barnet må opholde sig i det dybe bassin (fra flagene til vipperne), skal barnet bestå bassinprøven.
Bassinprøven består i at svømme 2 gange 25m i sikker stil samt uden brug af hjælpemidler.
Sfo lederen varetager prøveaflæggelsen.
Børn som ikke har bestået svømmeprøven, må ikke opholde sig i det dybe bassin.
Brug af rutschebane og vipper er kun efter aftale med livredderen.
Børnene vil de første gange samles på trppen ved bassinkanten. Her får de information om regler, samt hvilke konsekvenser det har at bryde disse.
Brydes reglerne, udelukkes børnene for deltagelse næste gang der er svømning.
Al badning foregår efter hallens hygiejniske regler.
Der må ikke løbes i hallen. Det er ikke tilladt at skubbe eller holde andre under vandet.
Når livredderen fløjter, skal alle staks komme op af vandet.
Personalets opgave er, at sikre det pædagogiske indhold.
Der vil altid være personale i vandet samt på kanten af bassinet.
Vand ”legetøj” er kun tilladt i det lille bassin.
Arm vinger og bælter må også benyttes i den lave ende af det store bassin (indtil flagene).
For at barnet må opholde sig i det dybe bassin (fra flagene til vipperne), skal barnet bestå bassinprøven.
Bassinprøven består i at svømme 2 gange 25m i sikker stil samt uden brug af hjælpemidler.
Sfo lederen varetager prøveaflæggelsen.
Børn som ikke har bestået svømmeprøven, må ikke opholde sig i det dybe bassin.
Brug af rutschebane og vipper er kun efter aftale med livredderen.
Børnene vil de første gange samles på trppen ved bassinkanten. Her får de information om regler, samt hvilke konsekvenser det har at bryde disse.
Brydes reglerne, udelukkes børnene for deltagelse næste gang der er svømning.
Al badning foregår efter hallens hygiejniske regler.
onsdag den 3. september 2008
mandag den 1. september 2008
September blad 2008
UPS!
Kommunikation er en svær ting. Der har været nogle få aftaler som er smuttet for os, det beklager vi meget. Men i situationer, hvor vi er i tvivl, undlader vi at sende børnene, da vi hellere vil sende en for lidt frem for en for meget.
I bliver som forældre nogle gange ringet op fra mobiltelefoner, hvor barnet spørger om lov til at gå med andre hjem. Desværre oplever vi, at børnene en gang imellem tilpasser jeres svar.
Derfor; sker der ændringer i de oprindelige aftaler, så kontakt straks sendevagten på tlf. 88 16 19 99 og ikke via barnets mobiltelefon. Aller helst lav klare aftaler og medsend en seddel med ændringerne.
Personale
Tine starter 1. sep. på en Diplomuddannelsen hvilket betyder, at hun først er tilbage omkring juni måned 2009.
Mona starter igen d. 15. sep. efter endt forældreorlov. Steen
Lektiecafe
Steen står for lektiecafeen i det kommende skoleår, og vi bestræber os på, at det vil være tirs– ons– og torsdag. Tilmelding til denne skal ske via klasselærerne.
Sendeseddel
Der vil sammen med Rumlenyt komme en ny sendeseddel med børnene hjem. Da der er nye spørgsmål på sedlen, bedes I tjekke, om I har udfyldt en sådan efter sommerferien. Hvis ikke bedes I sørge for, at vi hurtigt får sedlen retur igen.
Navnetavler
I september vil vi tage et helt nyt system i brug omkring ”Goddag jeg er her” og ”Farvel nu går jeg hjem”. Børnene får hver deres lille magnet med navn, som så skal flyttes frem og tilbage på en stor tavle… Det bliver til at forstå, når vi kan vise det frem, og vi sætter stor lid til, at det vil gøre processen med ind og ud krydsning langt mere overskuelig.
Træværksted
I løbet af september måned vil der i træværkstedet blive sat gang i fremstillingen af fuglehuse og fodrebrædder, så fuglene i jeres haver kan søge ly for vinteren samt blive fodret. En god aktivitet hvor børnene skal bruge lidt matematik og få lidt håndelag med en hammer og en sav.
For at bevare et rimeligt arbejdsmiljø vil der være kun være plads til en håndfuld børn af gangen.
Svømning
Skolerne har i år ændret i svømmeundervisningen, dette giver plads til, at vi kan få nogle tider i løbet af efteråret og vinteren. Vi satser på torsdage sidst i måneden, første gang bliver 25. september. Vi går derud lige efter skoletid og bliver hentet, så vi er hjemme kl.1600. Vi ønsker at flest mulige benytter dette tilbud, idet det er en bekostelig affære. Derfor vil der ikke være andre aktiviteter i gang på svømmedage.
Se vores svømmeregler på blokken.
Snitteværksted.
Der er så småt kommet gang i snitteværkstedet. Torsdage i september måned vil vi sidde i bålhytten i Grønnegården og snitte: små pinde, store pinde, fantasifigurer eller hvad børnene har lyst og fantasi til. Vi gør meget ud af at snakke om, hvordan man skal opføre sig, når man arbejder med en kniv. Vi har nogle gode små – og meget skarpe – snitteknive, så det er vigtigt, at børnene øver sig i at holde koncentrationen på snittearbejdet, når de er i gang. Børnene er gode til at hjælpe hinanden, – små og store, piger og drenge. Der er hyggesnak, også med nogen man ellers ikke leger og snakker så meget med i andre sammenhænge.
Bærtur
September byder på oplevelser i naturen med alt det, det fører med sig. 0. klasse, 1. klasse, 2. klasse og 3. klasse får hver en mandag, hvor der er mulighed for at tage med på en tur, som vi vil prøve at tilpasse efter hvilken størrelse ben vi skal have med. Undervejs plukker vi frugt og bær, som vi vil sylte, koge eller putte i bagværk om tirsdagen. Andre bærture vil ikke være klasse opdelt og det hele kulminere med en høstdag hvor der så rigtig skal smages på naturen :0)
Finværkstedet
I løbet af september/oktober vil vi gå i gang med at lave ting og sager med halve klemmer. Vi har fået et kæmpeparti fra skolen, og da vi ikke sådan har arbejdet i det før, vil vi tage ”kampen” op og se, om vi kan finde ud af det! Det vil udfordre fantasien og finmotorikken, men tålmodigheden vil helt bestemt også komme på prøve!! Vi vil prøve at farve nogle af klemmerne og se hvilke sjove og spændende ting vi kan få ud af det!
Klubdage
3. klasserne vil få deres helt egne dage i klubben hvor ”de små” ikke får lov at blande sig. Der vil være skiftende voksne og aktiviteter, så vi håber, at det vil blive afvekslende og spændende for den årgang. Vi lægger ud med onsdage og torsdage i september måned. Der vil være bage-, hygge- og læderværksted (noget der kræver fingerkræfter) og en dag ud af huset på rulleskøjter. Hvilke og hvornår fremgår af kalenderen.
Dragefremstilling/tur 1.kl.
Vores studerende Thomas fremstiller drager i uge 38-39-40 onsdage og torsdage. Han vil klippe og klistre sammen med børn fra 1. kl. Den 8. oktober tager dragefolket så på tur til kildespring for at få luft under vingerne. Forældre er velkomne til at deltage på denne tur.
Blad og Blog
Som det jo tydeligt fremgår har Rumlenyt fået nyt udseende. Indholdet er også ændret så bladet fremover, ud over vigtig info, vil indeholde info om de aktiviteter der kommer.
Da Rumlehuset ikke længere er spor opdelt har vi også lavet en fælles kalender. Aktiviteter opført på kalenderen er tilbud, altså deltager man frivilligt. Nogle af disse vil dog være målrettet til en bestemt årgang og vi bestræber os på at komme rundt om hele børneflokken. Ret til ændringer i kalender forbeholdes, da vi under planlægning ikke kan tage højde for vejret og sygedage :0)
Vil I følge med i hvad vi har lavet, ja så må i besøge Rumlehusets blog, hvor vi løbende vil lægge indlæg og fotos ind. God fornøjelse.
Kommunikation er en svær ting. Der har været nogle få aftaler som er smuttet for os, det beklager vi meget. Men i situationer, hvor vi er i tvivl, undlader vi at sende børnene, da vi hellere vil sende en for lidt frem for en for meget.
I bliver som forældre nogle gange ringet op fra mobiltelefoner, hvor barnet spørger om lov til at gå med andre hjem. Desværre oplever vi, at børnene en gang imellem tilpasser jeres svar.
Derfor; sker der ændringer i de oprindelige aftaler, så kontakt straks sendevagten på tlf. 88 16 19 99 og ikke via barnets mobiltelefon. Aller helst lav klare aftaler og medsend en seddel med ændringerne.
Personale
Tine starter 1. sep. på en Diplomuddannelsen hvilket betyder, at hun først er tilbage omkring juni måned 2009.
Mona starter igen d. 15. sep. efter endt forældreorlov. Steen
Lektiecafe
Steen står for lektiecafeen i det kommende skoleår, og vi bestræber os på, at det vil være tirs– ons– og torsdag. Tilmelding til denne skal ske via klasselærerne.
Sendeseddel
Der vil sammen med Rumlenyt komme en ny sendeseddel med børnene hjem. Da der er nye spørgsmål på sedlen, bedes I tjekke, om I har udfyldt en sådan efter sommerferien. Hvis ikke bedes I sørge for, at vi hurtigt får sedlen retur igen.
Navnetavler
I september vil vi tage et helt nyt system i brug omkring ”Goddag jeg er her” og ”Farvel nu går jeg hjem”. Børnene får hver deres lille magnet med navn, som så skal flyttes frem og tilbage på en stor tavle… Det bliver til at forstå, når vi kan vise det frem, og vi sætter stor lid til, at det vil gøre processen med ind og ud krydsning langt mere overskuelig.
Træværksted
I løbet af september måned vil der i træværkstedet blive sat gang i fremstillingen af fuglehuse og fodrebrædder, så fuglene i jeres haver kan søge ly for vinteren samt blive fodret. En god aktivitet hvor børnene skal bruge lidt matematik og få lidt håndelag med en hammer og en sav.
For at bevare et rimeligt arbejdsmiljø vil der være kun være plads til en håndfuld børn af gangen.
Svømning
Skolerne har i år ændret i svømmeundervisningen, dette giver plads til, at vi kan få nogle tider i løbet af efteråret og vinteren. Vi satser på torsdage sidst i måneden, første gang bliver 25. september. Vi går derud lige efter skoletid og bliver hentet, så vi er hjemme kl.1600. Vi ønsker at flest mulige benytter dette tilbud, idet det er en bekostelig affære. Derfor vil der ikke være andre aktiviteter i gang på svømmedage.
Se vores svømmeregler på blokken.
Snitteværksted.
Der er så småt kommet gang i snitteværkstedet. Torsdage i september måned vil vi sidde i bålhytten i Grønnegården og snitte: små pinde, store pinde, fantasifigurer eller hvad børnene har lyst og fantasi til. Vi gør meget ud af at snakke om, hvordan man skal opføre sig, når man arbejder med en kniv. Vi har nogle gode små – og meget skarpe – snitteknive, så det er vigtigt, at børnene øver sig i at holde koncentrationen på snittearbejdet, når de er i gang. Børnene er gode til at hjælpe hinanden, – små og store, piger og drenge. Der er hyggesnak, også med nogen man ellers ikke leger og snakker så meget med i andre sammenhænge.
Bærtur
September byder på oplevelser i naturen med alt det, det fører med sig. 0. klasse, 1. klasse, 2. klasse og 3. klasse får hver en mandag, hvor der er mulighed for at tage med på en tur, som vi vil prøve at tilpasse efter hvilken størrelse ben vi skal have med. Undervejs plukker vi frugt og bær, som vi vil sylte, koge eller putte i bagværk om tirsdagen. Andre bærture vil ikke være klasse opdelt og det hele kulminere med en høstdag hvor der så rigtig skal smages på naturen :0)
Finværkstedet
I løbet af september/oktober vil vi gå i gang med at lave ting og sager med halve klemmer. Vi har fået et kæmpeparti fra skolen, og da vi ikke sådan har arbejdet i det før, vil vi tage ”kampen” op og se, om vi kan finde ud af det! Det vil udfordre fantasien og finmotorikken, men tålmodigheden vil helt bestemt også komme på prøve!! Vi vil prøve at farve nogle af klemmerne og se hvilke sjove og spændende ting vi kan få ud af det!
Klubdage
3. klasserne vil få deres helt egne dage i klubben hvor ”de små” ikke får lov at blande sig. Der vil være skiftende voksne og aktiviteter, så vi håber, at det vil blive afvekslende og spændende for den årgang. Vi lægger ud med onsdage og torsdage i september måned. Der vil være bage-, hygge- og læderværksted (noget der kræver fingerkræfter) og en dag ud af huset på rulleskøjter. Hvilke og hvornår fremgår af kalenderen.
Dragefremstilling/tur 1.kl.
Vores studerende Thomas fremstiller drager i uge 38-39-40 onsdage og torsdage. Han vil klippe og klistre sammen med børn fra 1. kl. Den 8. oktober tager dragefolket så på tur til kildespring for at få luft under vingerne. Forældre er velkomne til at deltage på denne tur.
Blad og Blog
Som det jo tydeligt fremgår har Rumlenyt fået nyt udseende. Indholdet er også ændret så bladet fremover, ud over vigtig info, vil indeholde info om de aktiviteter der kommer.
Da Rumlehuset ikke længere er spor opdelt har vi også lavet en fælles kalender. Aktiviteter opført på kalenderen er tilbud, altså deltager man frivilligt. Nogle af disse vil dog være målrettet til en bestemt årgang og vi bestræber os på at komme rundt om hele børneflokken. Ret til ændringer i kalender forbeholdes, da vi under planlægning ikke kan tage højde for vejret og sygedage :0)
Vil I følge med i hvad vi har lavet, ja så må i besøge Rumlehusets blog, hvor vi løbende vil lægge indlæg og fotos ind. God fornøjelse.
fredag den 6. juni 2008
Fællesblad Juni 2008
Klubben:
Efter sommerferien er Rumlehuset alene en SFO for børn fra 0. til 3. kl. Det nuværende klubtilbud falder bort. Dvs. at de børn, som i dag går i 2.kl., fortsætter i 3.kl. under samme præmisser som nu.
Klublokalet vil blive brugt til et andet SFO formål.
Personale:
I forbindelse med Mona Hildebrandts forældreorlov, har vi valgt at lave en mindre rokade. Winnie N. som indtil i mandags var i spor A, træder ind i førskolegruppen. Til at træde ind i Winnies sted har vi fået Hanne Fach til at vikariere i juni måned. Hanne vil i formiddagstimerne indgå i førskolegruppen.
Skoleintra:
Vi er begyndt at lægge billeder og beskeder ud på skoles hjemmeside. Når vi lægger billeder på siden, vil der automatisk blive sendt en mail til jer, dog kun hvis I har aktiveret jeres bruger profil. OBS! Indtil videre har 0. og 1.kl ikke fået dette tilbudt.
Fra skolens hjemmeside skal I ind unde aktiviteter—skolensfotoalbum—derefter under kategori. Her vælger I Rumlehuset, derefter skal i lede i Rumlehusets billedsamling.
Grundlovsdag:
Torsdag d. 5. juni er skole fridag men Rumlehuset har åbent fra 630 - 1700. Da vi ved, at kun ganske få børn kommer denne dag, vil vi gerne have tilbagemelding fra jer om jeres barn/børn kommer. Winnie N. og Izabela vil holde Rumlehuset åbent.
Rotter:
Grønnegården har de seneste uger været lukket på grund af rotter. Det ser nu ud til, at vi har fået bugt med dem, så vi på mandag igen kan benytte grønnegården.
Sommerferien:
Rumlehuset holder sommerferielukket i ugerne 29-30-31. De der har rettet henvendelse angående pasnings behov, er tilmeldt feriebørnehuset.
Steen
Efter sommerferien er Rumlehuset alene en SFO for børn fra 0. til 3. kl. Det nuværende klubtilbud falder bort. Dvs. at de børn, som i dag går i 2.kl., fortsætter i 3.kl. under samme præmisser som nu.
Klublokalet vil blive brugt til et andet SFO formål.
Personale:
I forbindelse med Mona Hildebrandts forældreorlov, har vi valgt at lave en mindre rokade. Winnie N. som indtil i mandags var i spor A, træder ind i førskolegruppen. Til at træde ind i Winnies sted har vi fået Hanne Fach til at vikariere i juni måned. Hanne vil i formiddagstimerne indgå i førskolegruppen.
Skoleintra:
Vi er begyndt at lægge billeder og beskeder ud på skoles hjemmeside. Når vi lægger billeder på siden, vil der automatisk blive sendt en mail til jer, dog kun hvis I har aktiveret jeres bruger profil. OBS! Indtil videre har 0. og 1.kl ikke fået dette tilbudt.
Fra skolens hjemmeside skal I ind unde aktiviteter—skolensfotoalbum—derefter under kategori. Her vælger I Rumlehuset, derefter skal i lede i Rumlehusets billedsamling.
Grundlovsdag:
Torsdag d. 5. juni er skole fridag men Rumlehuset har åbent fra 630 - 1700. Da vi ved, at kun ganske få børn kommer denne dag, vil vi gerne have tilbagemelding fra jer om jeres barn/børn kommer. Winnie N. og Izabela vil holde Rumlehuset åbent.
Rotter:
Grønnegården har de seneste uger været lukket på grund af rotter. Det ser nu ud til, at vi har fået bugt med dem, så vi på mandag igen kan benytte grønnegården.
Sommerferien:
Rumlehuset holder sommerferielukket i ugerne 29-30-31. De der har rettet henvendelse angående pasnings behov, er tilmeldt feriebørnehuset.
Steen
torsdag den 8. maj 2008
Fællesblad Maj 2008
Grundlovsdag:
Rumlehuset holder åben hele dagen fra kl. 6.30 til kl. 17.00. Vi vil gerne vide hvor mange børn der kommer denne dag senest den 30. maj.
Sommerferien:
Rumlehuset holder sommerferielukket i ugerne 29-30-31. De der har rettet henvendelse angående pasnings behov, er tilmeldt feriebørnehuset.
Ture:
Der vil være flere turer i maj man kan melde sig til. Den 21. gælder det f.eks. en tur ud til fyret og den 28. er vi inviteret af spejderne.
Aktiv sommer:
Rumlehuset byder ind med et par aktivitets dage i Aktiv sommer.
Aktivitetsdage som børn fra 1. til 6 kl. kan tilmelde sig i sommerferien.
Det vi byder ind med er: Line dance, perler, slack-line / tov klatring.
Pladser som ikke bliver ”solgt” tilbydes naturligvis til vores egne børn, i det omfang som det er muligt.
Ændringer i Rumlehuset:
Børnetallet i Rumlehuset har i indeværende skoleår været væsentlig lavere end den oprindelige normering. En normering som har betydet at vi har kunnet bibeholde vores sporopdeling. Normeringen er i løbet af året blevet tilpasses til det reelle børnetal. Det har medført, at vi er meget sårbare i situationer, hvor personalet ikke er tilstede i det planlagte omfang.
Vi har derfor planer om, at tilpasse strukturen fra spor til funktions opdelt. En struktur som vil sikre, at der vil være flere værksteds aktiviteter dagligt.
Det betyder at alle børn har base i fælleslokalet / cafeen. De andre lokaler vil blive indrettet til værksteder. Børnene i 3. kl. vil blive tilgodeset med specielt målrettede aktiviteter. Formodentligt med udgangspunkt i klublokalet.
Det vi vil ønske, er at vende tilbage til den struktur som Rumlehuset havde indtil sammenlægningen af Østerlund og Nordborg skole i 2003. Vi vil holde fast i de værdier som vi i dag sætter højt. Eks. vil kontaktpædagogen fortsat følge børnene fra start til slut, samt deltage i skoledelen.
Steen
Rumlehuset holder åben hele dagen fra kl. 6.30 til kl. 17.00. Vi vil gerne vide hvor mange børn der kommer denne dag senest den 30. maj.
Sommerferien:
Rumlehuset holder sommerferielukket i ugerne 29-30-31. De der har rettet henvendelse angående pasnings behov, er tilmeldt feriebørnehuset.
Ture:
Der vil være flere turer i maj man kan melde sig til. Den 21. gælder det f.eks. en tur ud til fyret og den 28. er vi inviteret af spejderne.
Aktiv sommer:
Rumlehuset byder ind med et par aktivitets dage i Aktiv sommer.
Aktivitetsdage som børn fra 1. til 6 kl. kan tilmelde sig i sommerferien.
Det vi byder ind med er: Line dance, perler, slack-line / tov klatring.
Pladser som ikke bliver ”solgt” tilbydes naturligvis til vores egne børn, i det omfang som det er muligt.
Ændringer i Rumlehuset:
Børnetallet i Rumlehuset har i indeværende skoleår været væsentlig lavere end den oprindelige normering. En normering som har betydet at vi har kunnet bibeholde vores sporopdeling. Normeringen er i løbet af året blevet tilpasses til det reelle børnetal. Det har medført, at vi er meget sårbare i situationer, hvor personalet ikke er tilstede i det planlagte omfang.
Vi har derfor planer om, at tilpasse strukturen fra spor til funktions opdelt. En struktur som vil sikre, at der vil være flere værksteds aktiviteter dagligt.
Det betyder at alle børn har base i fælleslokalet / cafeen. De andre lokaler vil blive indrettet til værksteder. Børnene i 3. kl. vil blive tilgodeset med specielt målrettede aktiviteter. Formodentligt med udgangspunkt i klublokalet.
Det vi vil ønske, er at vende tilbage til den struktur som Rumlehuset havde indtil sammenlægningen af Østerlund og Nordborg skole i 2003. Vi vil holde fast i de værdier som vi i dag sætter højt. Eks. vil kontaktpædagogen fortsat følge børnene fra start til slut, samt deltage i skoledelen.
Steen
fredag den 28. marts 2008
Fællesblad april 2008
Sommerferien:
Tilmeldingsfristen vedr. feriebørnehuset i Kernehuset i Havnbjerg er nu overskredet. Ca. 50 har afleveret. Vi går ud fra, at de der ikke har afleveret ikke har brug for pasning i de tre uger, hvor Rumlehuset har lukket. Sidder der nu nogen, som har forglemt det, skal man henvende sig til Steen.
Lukkedag:
Ingen har henvendt sig vedrørende pasningsbehov den 2. maj så Rumlehuset vil være lukket den dag.
Personale nyt:
Mandag d. 31. marts starter der to vikarer i Rumlehuset. De bliver begge to tilknyttet førskolegruppen.
Annette Jørgensen er uddannet pædagog og har erfaring fra børnehaver samt SFOer.
Thim Olsen har tidligere arbejdet inden for handicap området som personlig hjælper.
Der udover starter Tine igen efter endt orlov, mandag den 14. april. Tine vil igen være at finde i klubben. Tillige overtager Tine, Karis opgave i 1.a.
Velkommen
Vi byder velkommen til alle de nye børn og deres forældre og ser frem til et godt samarbejde.
Steen
Tilmeldingsfristen vedr. feriebørnehuset i Kernehuset i Havnbjerg er nu overskredet. Ca. 50 har afleveret. Vi går ud fra, at de der ikke har afleveret ikke har brug for pasning i de tre uger, hvor Rumlehuset har lukket. Sidder der nu nogen, som har forglemt det, skal man henvende sig til Steen.
Lukkedag:
Ingen har henvendt sig vedrørende pasningsbehov den 2. maj så Rumlehuset vil være lukket den dag.
Personale nyt:
Mandag d. 31. marts starter der to vikarer i Rumlehuset. De bliver begge to tilknyttet førskolegruppen.
Annette Jørgensen er uddannet pædagog og har erfaring fra børnehaver samt SFOer.
Thim Olsen har tidligere arbejdet inden for handicap området som personlig hjælper.
Der udover starter Tine igen efter endt orlov, mandag den 14. april. Tine vil igen være at finde i klubben. Tillige overtager Tine, Karis opgave i 1.a.
Velkommen
Vi byder velkommen til alle de nye børn og deres forældre og ser frem til et godt samarbejde.
Steen
Abonner på:
Opslag (Atom)